Medieinstitutet, Onlinemarknadsföring

Det vi vet är att vi inget vet.

Facebook lanserar en ogilla-knapp. Detta diskuterades såklart i Nyhetsmorgon i helgen, och konsensus var att panelen ogillar ogilla-knappen. Ur ett marknadsföringsperspektiv gissar jag, precis som marknadscheferna säger i den länkade Resuméartikeln, att en ogilla-knapp kan hjälpa till i kundkontakten. Facebook-annonsering är en viktig typ av annonsering, och att få snabb feed back är positivt.

Och på tal om Ica-reklamen (se gårdagens inlägg)… Ica är i blåsväder för veckans nya reklam där Loa Falkman ska presentera veckans kortvaror på teckenspråk, men blir lurad av sin teckenspråkslärare och därför säger något helt annat. Kritiken handlar om att Ica driver med döva, medan Ica själva menar att de endast driver med Ica-Stigs snålhet. Oavsett vad man tycker så känns inte den nya Ica-Stig lika omtyckt som den gamla? Det blir intressant att se hur länge reklamserien överlever.

Ica blev för övrigt utsett till Sveriges tredje starkaste varumärke i undersökningen Brands of Tomorrow – så kanske överlever de ett tag till.

Vi får se vad som händer i framtiden. Det enda vi vet säkert är ju att vi inget vet.

Carpe diem.

Sarah

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Inga kommentarer

Skriv en kommentar