Onlinemarknadsföring

Årets glassigaste dag – kravlös välgörenhet eller smart marknadsstrategi?

Free cone day, mitt arbetsprov till Medieinstitutet

Jag satt igår kväll i en hotellobby och väntade på en person jag skulle intervjua för ett frilansjobb. Under tiden jag väntade, med datorn som enda underhållning, började jag göra det där som man alltid tänker att man ska göra, men som man aldrig gör  – sortera bland alla mappar.

Vad hittade jag? Jo, min ansökan till Medieinstitutet! Betyg, cv, arbetsprov och arbetsintyg, senast redigerat i april 2015. Jag öppnade nyfiket arbetsprovet och läste igenom vad jag skrivit. Uppgiften var att skriva 1 A4 om ”en lyckad digital marknadsföringsstrategi”. Jag skrev om Ben and Jerrys Free Cone Day, men mer än så säger jag inte. Det var en kul text att läsa, och kul att tänka ”vad skulle jag ha skrivit om idag?”. Den fyndiga (extremt töntiga?) rubriken till detta inlägg var också rubriken till arbetsprovet.

Lycka till önskar jag alla er där ute som just nu sitter och skriver på ert arbetsprov!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

Inga kommentarer

Skriv en kommentar