Onlinemarknadsföring

Google Analytics på to do-listan

Igår hade vi Per Pettersson från Curamando på besök. Per driver även en blogg, som jag läste en hel del innan vår SEO-tenta tidigare i höstas. Enkelt och strukturerat visar han där upp vad SEO är och hur man arbetar med SEO.

Under gårdagens föreläsning gick vi igenom olika delar inom SEO igen, men började även med Google Analytics. Just nu är Google Analytics det där systemet som jag inte riktigt greppat och jag väntar spänt på Pers uppdaterade Analytics-guide som komplement till den videoguide på Lynda vi tittade på under julen.

Min känsla kring Analytics är att jag måste testa, testa, testa. Det vill säga 1. ställa en fråga, 2. logga in i Analytics, 3. klicka mig runt och 4. tids nog försöka lista ut svaret på frågan. Det brukar vara det bästa sättet att lära sig på. I slutet av januari har vi en kunskapskontroll inom Analytics, så jag har till dess på mig.

Så får det bli. Nu ska jag till skolan och lyssna på en programmatic-föreläsning! Spännande.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 kommentar

  • Reply emma januari 15, 2016 at 11:00 f m

    Oooh, du har ny profilbild på startsidan <3 Han är asgryyyym.

  • Skriv en kommentar