Onlinemarknadsföring

Kkuriren.se och lussekatter

Min mamma har anmält min/vår katt Molly till Katrineholms-kurirens tävling Lussekatten (jag tror i alla fall att det är en tävling). Well, jag insåg vid besöket på sidan att Katrineholms-kuriren borde få hjälp med deras konverteringsoptimering (och mycket annat inom onlinemarknadsföring också).

Kkuriren CRO

Fem snabba CRO-tips:

  1. Kanske ska förminska den där bannern lite……? Och det där vita utrymmet där bakom är inte heller så snyggt.
  2. Lite väl många kategorier i huvudmenyn. ”Om oss” och ”kundservice” kan gott flytta ner till footer. Speciellt eftersom kundservice även finns i en flik uppe i vänstra hörnet.
  3. Låt headern vara kvar på alla sidor (dvs brand namnet ”Kkuriren”). Länkas man in till sidan ”Lussekatten” är det svårt att förstå vem som är avsändare.
  4. Sökrutan i övre högra hörnet får gärna bli större och tydligare. Kanske nedanför huvudmenyn, så att folk förstår att ”jaha, här kan jag söka efter innehåll!”.
  5. Använd triggers – hjälp mig som besökare var jag ska gå vidare. Nu förstår jag ingenting.

Ja, det var bara de fem första bästa felen. Det är en riktigt dålig sida faktiskt (sorry Katrineholm).

SEO Kkuriren.se

Ska vi snabb-snabbkolla deras SEO också? Vi kikar på title och meta description… Oooch nej, deras sökmotoroptimering verkar inte heller vara något att hänga i julgranen.

Ps1. Kan vi få Mollys sida att gå i taket i KKurirens Google Analytics?

Ps2. På tal om katter och jul så vill jag även tipsa om denna underbara reklamfilm som Sainsbury’s gjort. Handlar om en klumpig katt som nästan förstör julen.

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 kommentar

  • Reply emma november 17, 2015 at 11:22 f m

    Älskar katten.

    Haha. Du kanske kan göra deras sida så att det blir en stjärna att sätta i toppen på julgranen ;)

  • Skriv en kommentar