Onlinemarknadsföring

Marknadsföringshumor pt. 2

Jag och mina älsklingar i klassen är redan så pass arbetsskadade att vi skrattar högt åt dessa…

Vikten av en call to action

1. Använd en call to action för faaaan. Varje annons ska ha en uppmaning om vad som ska göras. Ingen förvirrande, kass copy.

CTR på newsletter

2. E-mailmarknadsföring presterar sjukt bra. En CTR på 20 % är inte ovanlig, och det är en CTR som är svår att komma upp i på annat håll. Win.

Tävlingar på Facebook

3. Den här är SÅ Emma. Vi kan nämligen legitimera oss som Facebookpoliser nowadays. ”Tävling där man deltar genom att gilla eller dela? Det är OLAGLIGT!!!”.

Vikten av viewability

4. Vikten av viewability. Vem orkar skrolla liksom?

Jag utan dig är som en marknadsförare utan analyticsSEO-expert, rank 1 på min lista

5. Och så lite marknadsföringskärlek…

I will retarget you

6. Och lite marknadsföringshat…

Previous Post Next Post

You Might Also Like

1 kommentar

  • Reply emma februari 18, 2016 at 4:41 e m

    HAHA VET den där är SÅ jag.

  • Skriv en kommentar